Gratis reizen met bus en trein

Actief milieu beschermen: Zwarte Woud is KONUS-landAl elke tweede vakantieganger in het Zwarte Woud kan de bus en trein kosteloos gebruiken – met de KONUS-gastenkaart, die biedt in 2009 al 114 vakantiebestemmingen en meer dan 6000 gastheren, vakantiegangers met een eenmalige milieuvriendelijke service.

KONUS is voor de vakantiebestemmingen in het Zwarte Woud een onverslaanbaar verkoopargument geworden. Steeds meer gasten maken gebruik van de bijna onbegrensde mobiliteit die de KONUS-gastenkaart u biedt. Deze geldt als vrijkaart in alle bussen en treinen in de 11.000 vierkante kilometer grote vakantiegebied en wordt ondertussen van 114 vakantiebestemmingen 6000 gastheren afgegeven. Daarmee komt bijna elke tweede van de rond 6,3 miljoen statistisch geregistreerde vakantieganger onder het genot van de mobiliteitkaart. In 2007 was het nog elke derde. Dat is stijging van meer dan 50 procent.

In tijden van stijgende energieprijzen profiteert iedereen die in 2005 als tweejarig pilotproject ingevoerde milieuvriendelijke mobiliteitkaart. De KONUS-gastenkaart wordt ondertussen meer gebruikt, zodat uit het project sinds 2007 een aanbod voor iedereen werd. Voor de gasten ontlast KONUS de vakantiekas. De vakantieganger kan arriveren, zijn auto staan laten en zonder parkeerzorgen met de bus of trein naar een wandelgebied, een ontdekkingstocht of voor een boodschap in een van de steden in het Zwarte Woud. Gastheren kunnen deze kaart zonder extra kosten aanbieden, om de gunst van de vakantieganger. De vervoersondernemingen hebben dan vollere bezetting en kunnen op vaste inkomsten rekenen. Zij ontvangen per overnachting in een KONUS-gemeente 30 cent. Eén cent ontvangt de Schwarzwald Tourismus GmbH voor de afwikkeling en de marketing van de KONUS-kaart.

Veel gemeenten geven speciale tips voor KONUS-gasten. Voor gasten in het noordelijke Zwarte Woud is er gratis naast de KONUS-mobiliteitkaart een tijdschrift “Schwarzwald erleben” met veel kortingen voor ongeveer 40 bestemmingen. Een eerste planningshulp voor de vakantie biedt de “Routes en lijnkaart KONUS” van het Schwarzwald Tourismus. Die noemt de KONUS-plaatsen en geeft een overzicht van de bus en treinlijnen, waar de KONUS-kaart voor te gebruiken is. De kosteloze vouwkaart en de flyer bij de KONUS-gastenkaart kunnen aangevraagd worden bij de Schwarzwald Tourismus Gesellschaft, Heinrich-von-Stephan-Str. 8b, 79104 Freiburg, Telefoon 0049 761.8964693, Fax 0049 761.8964670 (€0,14 Ct./min) of in het internet op www.konus-schwarzwald.info

blank

Bildbeschreibung:

KONUS steht für KOstenlose NUtzung des öffentlichen Nahverkehrs für Schwarzwaldurlauber.